Ten tweede is een gesprek met je leidinggevende belangrijk om deze factoren te veranderen.
Verduidelijk de context of het onderwerp dat je met je manager wilt bespreken. Bijvoorbeeld: ik wil het hebben over de aanhoudend hoge werkdruk en de consequenties in mijn werk, voor mijzelf en mijn collega’s.
Verduidelijk het doel van je gesprek en vraag om instemming. Bijvoorbeeld: Hiermee hoop ik tot een gezamenlijke oplossing te komen voor het probleem dat ik tegenkom. Ben je het eens met dit doel?
Leg de feiten uit. Eerst over de werkdruk, daarna vertel ik je wat de consequenties zijn voor mijzelf of anderen en de organisatie.
Vraag om overeenstemming over de gepresenteerde feiten. Bijvoorbeeld: Bent je het eens met mijn rapport over de feitelijke werkdruk? Ja: ga verder naar 5. Nee: kan je mij in detail uitleggen met wat je het niet eens bent?
Vraag of je manager de consequenties die je hebt aangedragen begrijpt. Bijvoorbeeld: Kan je de ‘negatieve gevolgen’ begrijpen (deze in een concrete vorm presenteren) voor mij of de anderen, of voor de organisatie? Ja: ga verder, afhankelijk van het feit of je al dan niet een voorstel voor een oplossing hebt.
Ik heb een voorstel voor een oplossing met betrekking tot de werkdruk … Kan je mij een oplossing bieden voor de hoge werkdruk?
Maak duidelijke afspraken over de gekozen oplossing (wie doet wat, wanneer, … SMART doelstellingen). Bijvoorbeeld: laat me samenvatten, we zijn het volgende overeengekomen: …
Spreek een concreet moment af om de gekozen oplossing te evalueren. Bijvoorbeeld: laten we dit evalueren op de volgende datum: …
Dit is de kop
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.